Üzenetküldő alkalmazások, telefonhívás és SMS – sorrendben ezek bizonyultak a legnépszerűbb kapcsolattartási módnak a Szigeten. A világ egyik vezető üzenetküldő alkalmazása, a Viber, közel 400, több mint 40 országból érkezett fesztiválozó megkérdezésén alapuló felmérése szerint a bulizók közel 60 százaléka üzenetküldő alkalmazáson keresztül kommunikált barátaival az eseményen, míg az SMS csupán 50 százalékánál merül fel ilyen célból.

A fesztiválozók kilenctizede küldött fényképet ismerőseinek koncertélményeiről, de több mint 50 százalék videóval is tudósított az eseményről. Fényképek milliói készülhetett a fesztivál idején: a válaszadók fele több mint 50, míg a fesztiválozók negyede száznál is több fényképet készített a hét során. A kutatás szerint a Viber-felhasználók ennél is nagyobb arányban választották az önkifejezés e módját: 60 százalékuk több mint 50, közel harmaduk pedig több mint 100 fotót készített.

Szinte minden megkérdezett „Szitizen” használt valamilyen üzenetküldő appot, többségük a Viber segítségével kommunikál. A válaszadók kétharmada rendszeresen használt matricákat online kommunikációja során, míg a Viber-felhasználók háromnegyede választotta az érzelmek kifejezésének eszközeként ezeket a vizuális tartalmakat. Az audiovizuális tartalom így láthatóan háttérbe szorítja a szöveges beszámolókat, hiszen a bulizók kevesebb mint harmada osztotta meg szavakkal, illetve kevesebb mint tizedük hangfelvétellel élményeit. Az otthoniakkal folytatott kommunikációban is felzárkóztak az üzenetküldő alkalmazások a hagyományos telefonhívásokhoz, megelőzve az SMS népszerűségét: a fesztiválozók 55 százaléka említette az appokat e körben a kapcsolattartás eszközeként. A Viber userek még inkább „digitális bennszülöttnek” számítanak, hiszen az átlagosnál nagyobb arányban használtak digitális platformokat, amikor otthon maradt barátaikkal és családtagjaikkal kommunikálnak.

telekomesit.hu/NOGUCHI PORTER NOVELLI/freeimages.com